Als u een bedrijf heeft, moet verlichting een van de aspecten zijn waar u het meest om geeft. De eerste indruk van een klant is altijd gebaseerd op de esthetische uitstraling die deze biedt, en dit is waar licht een rol speelt. Deze factor kan de omgeving creëren waarnaar u op zoek bent. Dit garandeert geen verkoop, maar helpt u een eerste afwijzing vanwege een negatieve eerste indruk te voorkomen. In 60% van de gevallen is de eerste indruk van fundamenteel belang.
Voordat u met de trucs begint, moet u over een aantal dingen duidelijk zijn: hoe uw bedrijf eruit ziet voor , Op wie wil je de aandacht vestigen? Weet jij echt wie je publiek is? Als je deze concepten helder hebt, kun je onze trucs vorm gaan geven.
-
1: Bepaal het juiste type verlichting
In uw bedrijf kunnen we drie soorten niveaus onderscheiden op basis waarvan we rekening zullen moeten houden met het type verlichting. Laten we beginnen met het simpele. Algemene verlichting, ook wel sfeerverlichting genoemd. Daarin zullen we zoeken naar een zeer brede lichtbundel waarmee we een uniforme verlichting kunnen krijgen.
Een ruimte zonder schaduwen die ons aanmoedigt om rustig te lopen. Meer specifiek zullen we het accent- of focuslicht vinden dat we zullen gebruiken om de elementen te benadrukken met behulp van spotlights met een klein diafragma die het licht concentreren. Een perfect voorbeeld voor dit punt zou de jurk uit de nieuwe collectie zijn die ons het meest lijkt. Tenslotte hetlichtvan het werk. Esthetische waarden hebben er niets mee te maken. Het wordt gebruikt in omgevingen waar licht ons niet in staat stelt onze taak effectief uit te voeren. Dit type verlichting is erg handig in bedrijven zoals onderwijsacademies.
Wanneer u beslist welk type verlichting het beste is voor uw bedrijf, is de kans groot dat LED de winnaar van de strijd zal zijn. Het biedt een grote variatie voor zowel decoratie als effectieve verlichting. U krijgt goed advies en als u vragen heeft, weet u dat u op ons kunt rekenen.
-
2: Reflecteer uw merkimago door middel van verlichting
Als gevolg van de eerder genoemde concepten moet u duidelijk maken dat een van uw doelen is om het merk te weerspiegelen door middel van verlichting. De kleur, intensiteit en zelfs de opstelling van licht kunnen de sensaties bepalen die een ruimte overbrengt. Een technologisch bedrijf moet zuiverheid in zijn lijnen zoeken en zal dit doen door middel van neutrale of koude tonen. Omgekeerd zal een kleine boetiek of café zijn producten moeten uitlichten met warmere verlichting.
-
3: pas de kleurtemperatuur aan
Afhankelijk van het type klant dat u zoekt, moet u de kleurtemperatuur aanpassen van uw bedrijf. Koude verlichting trekt jonge mensen aan en creëert een gevoel van ruimtelijkheid. Integendeel, een warmer licht creëert een gastvrije sfeer die doorgaans aantrekkelijker is voor meer volwassen klanten die rust zoeken bij het doen van hun aankopen.
-
4: Integreer lampen in je planken
De volgende truc verhoogt op zeer agressieve wijze de omzet van uw bedrijf. U moet verlichting integreren in de schappen waar u uw producten tentoonstelt, om de aandacht van uw klanten erop te vestigen. De beste verlichting voor deze situatie zijn LED-lampen, ze verbruiken weinig en geven geen warmte af. Dit is een punt dat vaak over het hoofd wordt gezien en dat eigenlijk heel belangrijk is.
-
5: wijzig de lichttonen
Aan de andere kant moet u ook de lichttinten veranderen die u in uw winkel heeft. Afhankelijk van het type winkel dat je hebt, zijn deze toonveranderingen ten zeerste aan te raden. Bijvoorbeeld in juwelierszaken. Goud past het beste bij warme tinten, terwijl zilver of diamanten het beste passen bij neutrale tinten.
Een ander geval, een supermarkt. Hierbij zouden we de ene toon gebruiken om aan te trekken en de andere om meer te verkopen. Met de warme toon aan het begin nodigen we je uit om binnen te komen, terwijl de koude verlichting binnen ons uitnodigt om langer te blijven.
-
6: Breng de aandacht van de klant naar het product
Zoals we eerder over accentverlichting hebben gesproken, moet je ze gebruiken en in staat zijn om te benadrukken wat je wilt je ogen om te zien. klanten,vestigt hun aandacht op het product. U moet vooral aanbiedingen en uw promoties onder de aandacht brengen. Een geweldige optie zijn LED-spots met meerdere hoeken. Hiermee kunt u de openingshoek aanpassen en de verlichting van de ruimte maximaal personaliseren.
-
7: Laat uw etalage stralen
Ten slotte is een ander groot vergeten object, zoals planken, de etalage van een bedrijf. Uw etalage moet stralen. Gebruik contrastrijke verlichting om dynamiek te creëren. Zo trek je toekomstige klanten aan; als je de aandacht van buitenaf trekt, vergroot je de kans dat ze binnenkomen.
Met al deze tips en trucs kunt u een unieke omgeving creëren, zodat uw bedrijf er beter uitziet dan ooit.