Informatie in overeenstemming met de regelgeving inzake gegevensbescherming

In Europa en Spanje zijn er regels voor gegevensbescherming ontworpen om uw persoonlijke informatie te beschermen, die onze entiteit wettelijk verplicht is na te leven.

Daarom is het voor ons erg belangrijk dat u volledig begrijpt wat we zullen doen met de persoonlijke gegevens die we van u vragen.

We zullen transparant zijn en u controle geven over uw gegevens, met eenvoudige taal en duidelijke opties, zodat u kunt beslissen wat er met uw persoonlijke informatie gebeurt.

Als u na het lezen van deze informatie nog vragen heeft, aarzel dan niet om ons te vragen.

Hartelijk dank voor uw medewerking.

Wie zijn wij?
Onze bedrijfsnaam: Optima World Group, S.L.

Ons CIF/NIF: B88104948

Onze hoofdactiviteit: Verlichtingsproducten

Ons adres: C. Geológicas, 62, 28923 Alcorcón, Madrid

Ons contacttelefoonnummer: +34 916 357 859

Ons contact e-mailadres: info@optimaled.nl

Onze website: optimaled.nl

Voor uw vertrouwen en veiligheid informeren wij u dat we zijn geregistreerd in het volgende Handels-/Publieke Register:

Onze hoofdactiviteit is onderworpen aan een regime van voorafgaande administratieve toestemming. Voor uw vertrouwen en veiligheid verstrekken we de details van een dergelijke toestemming en de identificatie van de bevoegde autoriteit die toezicht houdt op onze activiteiten:
Administratieve toestemming:

Toezichthoudende autoriteit:

(ALS DE ACTIVITEIT ONDER EEN ADMINISTRATIEVE TOESTEMMINGSREGIME VALT)

De verantwoordelijke voor deze website oefent een gereguleerd beroep uit, en we verstrekken de volgende informatie:
Beroepsvereniging:

Officiële academische of professionele titel:

EU-land waar de titel is afgegeven:

Beroepsnormen van toepassing op de praktijk:

(ALS DE WEBSITE-EIGENAAR EEN GEREGULEERD BEROEP UITOEFENT)

Wij staan tot uw beschikking, aarzel niet om contact met ons op te nemen.

Waarvoor zullen we uw gegevens gebruiken?
Over het algemeen zullen uw persoonlijke gegevens worden gebruikt om onze relatie met u te beheren en onze diensten te verlenen.

Daarnaast kunnen uw gegevens worden gebruikt voor andere activiteiten, zoals het versturen van advertenties of het promoten van onze activiteiten.

Waarom hebben we uw gegevens nodig?
Uw persoonlijke gegevens zijn nodig om onze relatie met u te beheren en onze diensten te verlenen. Hiervoor bieden wij u een reeks opties aan die u in staat stellen duidelijk en eenvoudig te beslissen hoe uw persoonlijke informatie wordt gebruikt.

Wie zal weten van de informatie die we van u vragen?
In het algemeen zullen alleen onze geautoriseerde medewerkers op de hoogte zijn van de informatie die we van u vragen.

Evenzo kunnen de entiteiten die toegang tot uw informatie nodig hebben om onze diensten te verlenen, ook op de hoogte zijn van uw persoonlijke informatie. Bijvoorbeeld, onze bank zal toegang hebben tot uw gegevens als de betaling van onze diensten per kaart of bankoverschrijving plaatsvindt.

Daarnaast kunnen publieke of private entiteiten waaraan wij wettelijk verplicht zijn om uw gegevens te verstrekken, toegang hebben tot uw informatie. Bijvoorbeeld, de belastingwet verplicht ons om bepaalde informatie over financiële transacties aan de Belastingdienst te verstrekken als deze een bepaald bedrag overschrijden.

In andere gevallen, indien nodig om uw persoonlijke informatie met andere entiteiten te delen, zullen wij u vooraf om toestemming vragen via duidelijke opties waarmee u kunt beslissen.

Hoe zullen we uw gegevens beschermen?
We zullen uw gegevens beschermen met effectieve beveiligingsmaatregelen, afhankelijk van de risico's die gepaard gaan met het gebruik van uw informatie.

Onze entiteit heeft een Gegevensbeschermingsbeleid goedgekeurd en voert jaarlijks audits en controles uit om ervoor te zorgen dat uw persoonlijke gegevens te allen tijde veilig zijn.

Zullen we uw gegevens naar andere landen sturen?
Er zijn landen in de wereld die veilig zijn voor uw gegevens en andere die minder veilig zijn. Bijvoorbeeld, de Europese Unie is een veilige omgeving voor uw gegevens. Ons beleid is om uw persoonlijke informatie niet naar een land te sturen dat niet veilig is vanuit het oogpunt van gegevensbescherming.

Als het noodzakelijk wordt om uw gegevens naar een minder veilig land te sturen om u de dienst te verlenen, zullen we altijd eerst om uw toestemming vragen en effectieve beveiligingsmaatregelen toepassen om de risico's van het versturen van uw persoonlijke informatie naar een ander land te beperken.

Hoe lang zullen we uw gegevens bewaren?
We zullen uw gegevens bewaren tijdens onze relatie en zolang als wettelijk vereist is. Zodra de wettelijke termijnen zijn verstreken, zullen we uw gegevens op een veilige en milieuvriendelijke manier verwijderen.

Wat zijn uw rechten op gegevensbescherming?
U kunt ons op elk moment contacteren om te weten welke informatie we over u hebben, om deze te corrigeren als deze onjuist is, en om deze te verwijderen zodra onze relatie is beëindigd, indien dit wettelijk toegestaan is.

U heeft ook het recht om de overdracht van uw gegevens aan een andere entiteit te verzoeken. Dit recht wordt "portabiliteit" genoemd en kan nuttig zijn in bepaalde situaties.

Om een van deze rechten aan te vragen, moet u een schriftelijk verzoek sturen naar ons adres, vergezeld van een kopie van uw identiteitsbewijs, zodat we u kunnen identificeren.

Op onze kantoren hebben we specifieke formulieren beschikbaar voor het aanvragen van deze rechten, en we bieden u onze hulp aan bij het invullen ervan.

Voor meer informatie over uw rechten op gegevensbescherming, kunt u de website van de Spaanse Gegevensbeschermingsautoriteit (www.agpd.es) bezoeken.

Kunt u uw toestemming intrekken als u later van gedachten verandert?
U kunt uw toestemming intrekken als u later van gedachten verandert over hoe we uw gegevens gebruiken.

Bijvoorbeeld, als u eerder geïnteresseerd was in het ontvangen van advertenties voor onze producten of diensten, maar deze advertenties niet langer wilt ontvangen, kunt u ons dit laten weten via het opt-outformulier dat beschikbaar is in onze kantoren.

Waar kunt u een klacht indienen als u denkt dat uw rechten zijn verwaarloosd?
Als u denkt dat uw rechten zijn verwaarloosd door onze entiteit, kunt u een klacht indienen bij de Spaanse Gegevensbeschermingsautoriteit via een van de volgende methoden:

Elektronisch hoofdkantoor: www.agpd.es
Postadres:
Spaanse Gegevensbeschermingsautoriteit
C/ Jorge Juan, 6
28001-Madrid
Telefonisch:
Tel. 901 100 099
Tel. 91 266 35 17

Het indienen van een klacht bij de Spaanse Gegevensbeschermingsautoriteit is gratis, en u heeft geen advocaat of juridisch vertegenwoordiger nodig.

Zullen we profielen over u maken?
Ons beleid is om geen profielen te maken van de gebruikers van onze diensten.

Er kunnen echter situaties zijn waarin we voor service-, commerciële of andere doeleinden een profiel over u moeten aanmaken. Een voorbeeld kan zijn het gebruik van uw aankoop- of servicegeschiedenis om producten of diensten aan te bieden die zijn afgestemd op uw voorkeuren of behoeften.

In dergelijke gevallen zullen we effectieve beveiligingsmaatregelen toepassen om uw informatie te allen tijde te beschermen tegen onbevoegde personen die deze willen gebruiken voor hun eigen voordeel.

Zullen we uw gegevens voor andere doeleinden gebruiken?
Ons beleid is om uw gegevens niet te gebruiken voor andere doeleinden dan die we u hebben uitgelegd. Mocht het nodig zijn om uw gegevens voor andere activiteiten te gebruiken, dan zullen we altijd eerst om uw toestemming vragen via duidelijke opties waarmee u kunt beslissen.