De eerste keer dat de klant je ziet. Je eerste gezicht, je etalage. Het is de etalage waar u uw belangrijkste producten moet laten zien en uiteraard de aandacht moet trekken. Maar… weet jij hoe je dat moet doen?

Ten eerste, wat voor soort vitrine heb je?

Op basis van diverse factoren kunnen wij verschillende soorten etalages onderscheiden. Deze factoren zijn de configuratie, locatie of materiaal waarvan het is gemaakt.

Het eerste onderscheid ligt in het al dan niet weergeven van de interne ruimte van de winkel. Wij onderscheiden:

  • Open achtergrond: laten we de winkel bekijken
  • Achtergrond gesloten: we kunnen de winkel niet zien
  • Halfgesloten bodem: het onderste gedeelte blijft gesloten

Per locatie onderscheiden wij:

  • Gevel
  • Gang
  • Interieur

vetrina-optimaled

Ten tweede, welk deel van je venster trekt de meeste aandacht?

De mens, meer specifiek het menselijk oog, heeft gewoonten en reacties die zijn ontworpen om de bedrijfsmarketing te verbeteren. Binnen een etalage krijgt naar schatting de centrale ruimte 50% van de aandacht.

Binnen de lateralen gaat het oog iets eerder naar links dan naar rechts. Aan de andere kant,het onderste derde deel van het venster ontvangt 70% van de rente, het eerste wat we in gedachten hebben.escaparate-optimaled

Ten derde, hoe verlicht je je etalage?

Moge u duidelijk zijn over al het bovenstaande. Is uw etalage ook zo gepositioneerd dat daar waar de aandacht naartoe gaat, uw beste product ligt, maar is deze goed verlicht?

Hoe indrukwekkend uw etalage ook is, als deze niet over voldoende verlichting beschikt, zal deze onopgemerkt blijven. Voor goede verlichting heeft u licht nodig waarmee u het product kunt waarderen, dat energiezuinig is en waarmee uw operators onderhoud kunnen plegen.

  • Hoeveelheid licht: als onze etalage in donkere kleuren is geschilderd, hebben we meer licht nodig. Als het raam echter uit lichte kleuren bestaat, die meer licht reflecteren, hebben we minder licht nodig.
  • Lichtkwaliteit: wanneer we verlichtingsarmaturen kopen, moeten we rekening houden met de CRI (kleurweergave-index). Deze index meet de kwaliteit van de verlichtingsarmatuur wat betreft het weergeven van natuurlijke kleuren. In onze etalage moeten wij minimaal 80.
  • eisen

  • Kleurtemperatuur: de eenheid die de kleurtemperatuur meet is Kelvin (K). Deze meting geeft ons een idee van de lichttint die door de lamp wordt uitgestraald. Op deze manier geldt: hoe hoger de K-graad, hoe witter het licht zal zijn. Omgekeerd zal een lamp met minder K licht uitstralen met meer gelige tinten.

Afhankelijk van het aantal K dat een lamp heeft, maken we onderscheid tussen Warm, Neutraal of Koud Licht.color.temperature-optimized

  • Openingshoek: deze beslissing zal ons helpen verschillende soorten schaduwen te creëren, zacht of sterk. Zachte schaduwen creëren een gezellige en natuurlijke sfeer. We bereiken ze met een brede lichthoek waardoor een gelijkmatiger licht ontstaat. Dit wordt bereikt door uitgebreide verlichting. Als we ondertussen op zoek zijn naar agressievere en uitgesproken schaduwen, zullen we lampen met een kleinere openingshoek installeren.

We moeten rekening houden met de positie van ons lichtpunt. Het perfecte zou zijn om een ​​systeem te hebben waarmee we de amplitude zo vaak kunnen veranderen als we willen.

De LED in de vitrine

Lijnspots. Het ideale product om veelzijdigheid te bereiken. Deze lampen worden op een geëlektrificeerd spoor geïnstalleerd. Vervolgens kunnen we ze naar wens verplaatsen en roteren.

Plaats een gangpad voor het vliegtuig waar u uw producten gaat plaatsen. Op deze manier vermijd je overheadlicht, wat het minst flatterend is. Bovendien minimaliseren we schaduwen als we planken in onze vitrine hebben.

Met al deze tips weet u hoe u het meeste uit uw etalage kunt halen.Trek de aandacht en nodig uw klanten uit binnen te komen!

Related Posts

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *