Alle producten die door Optimaled worden aangeboden, zijn nieuw.
In geval van defecten of non-conformiteit kan de consument kiezen voor reparatie of vervanging van het product, tenzij dit onmogelijk of onevenredig is. De consument moet de non-conformiteit binnen twee maanden na ontdekking melden. Optimaled is verantwoordelijk voor non-conformiteiten die zich binnen twee jaar na levering van het product voordoen. Het wordt verondersteld dat defecten die zich binnen de eerste zes maanden na levering voordoen, al bestonden, tenzij de consument het tegendeel kan bewijzen.
De garantie dekt geen schade of defecten die zijn veroorzaakt door verkeerd gebruik, onjuiste montage, onjuiste behandeling of door normale slijtage van het product. Gebreken door nalatigheid, stoten, blikseminslag of oneigenlijk gebruik zijn eveneens uitgesloten.
Defecte producten en retourkosten
Zodra de claim van het defecte product is geaccepteerd, zal Optimaled de verzend- of ophaalkosten op zich nemen. In dit geval dient de klant het product in de best mogelijke staat te retourneren.
De terugbetaling wordt uitgevoerd via dezelfde betaalmethode die bij de aankoop is gebruikt, zodra het defecte product is gecontroleerd.
De terugbetaling wordt opgeschort als blijkt dat er gebreken zijn als gevolg van nalatigheid, stoten, blikseminslag, oneigenlijk gebruik of normale slijtage van het product. In dat geval nemen wij contact op met de klant.
Retourzendingen worden niet geaccepteerd zonder voorafgaande toestemming van Optimaled.